Album vyšlo na 2LP, CD i digitálně. Kupovat jej můžete ZDE.
Název albyje na první pohled nezvyklý, stejně jako k antice odkazující grafika Karla Halouna a Luďka Kubíka, ale po poslechu titulní písničky je jasno.
Muzikantsky třígenerační kapelou Framus Five podporovaný zpěvák zůstal věrný jedinečné rockové muzice i kvalitním textům o nás pro nás. Jeho koncerty jsou úspěšně důvěryhodným mixem staršího i nového repertoáru v elektrické i akustické podobě, jeho kapela se proměnila ve víc než jen dokonalé doprovázeče, neboť také v časté spoluautory písní.
Hudbu dodal třikrát Prokop sám, zásadně přispěli klávesista Andy Čermák, kytarista Pavel Marcel a basák Zdeněk Wimpy Tichota. Společně s osvědčenými textaři Michalem Bulířem, Martinem Němcem, Janem Lacinou nebo Tomášem Rorečkem vznikla sada 12 skladeb, od bluesového písničkářství s foukací harmonikou přes hutnou jižanskou kytarovku až po drama s varhanami páně Hammonda, to vše s neodmyslitelnými houslemi a dechy . Od vstupního singlu A přece ráno až po závěrečné bilanční Vyrovnání je to opravdové album ve chvíli, kdy si na to téma mnozí nehrají s tím, že jeden písňový výstřel stačí. Parádním bonusem je třinácté Na shledanou, šedesátková Šlitrova melodie a Suchého text v Prokopově překvapivé úpravě.
Ale žádný přehnaný sentiment se nekoná: Ostraka je naší nejednoduchou dobou místy vážný, občas s vítaným nadhledem podaný, vždy energický kus muziky silně okysličené kapely a zpěváka, jehož 78 let vskutku není žádný věk.